Lotnisko w Bagiczu

W nadmorskich miejscowościach - Rogowie i Bagiczu istniały w czasie II wojny światowej lotniska.

Pierwsze służyło wodnopłatom, a drugie było betonowym lotniskiem twierdzy Kolberg. Po wojnie Rosjanie zajęli lotnisko w Bagiczu, znacznie je rozbudowując. Z tym lotniskiem związane jest pewne zdarzenie, które mogło doprowadzić do kolejnej wojny światowej. Dnia 4.07.1989 roku, samolot MIG 23 zaraz po starcie stracił sterowność, a także nastąpiły w nim problemy silnikowe. Pilot w tej tragicznej sytuacji, katapultował się, a samolot wyrównał lot i po wcześniej zaprogramowanej trasie poleciał w kierunku zachodnim. Po wyczerpaniu zapasu paliwa, samolot spadł na terytorium Belgii, zabijając tamtejszego rolnika.

Obecnie można zwiedzać pozostałości obu lotnisk i tajemniczych zabudowań wojskowych, w przeszłości niedostępnych dla cywilów. Z lotniska odbywają się też loty widokowe dla turystów.

Przykładowa wycieczka to 10-minutowy lot awionetką Cessna 182 wzdłuż brzegu, na niespełna 20-kilometrowym odcinku pomiędzy Kołobrzegiem a Ustroniem Morskim. Podziwane z lotu ptaka port, pozostałości twierdzy Kolberg czy Morze Bałtyckie na długo zapadają w pamięć. Taka przyjemność jednak kosztuje - w zależności od liczby pasażerów od 139 do 399 zł od osoby.

Lotnisko w Bagiczu, ponownie otwarte w 2012 roku, nie posiada statusu obiektu publicznego - na lądowanie wymagana jest zgoda zarządcy. Bagicz może przyjmować samoloty turystyczne z maksymalnie 20 pasażerami na pokładzie, czyli takie maszyny jak Let L-410 Turbolet czy Beechcraft 1900.

Lotnisko funkcjonuje od kwietnia do października. Planowana jest pewna rozbudowa infrastruktury (urządzenia nawigacyjne i tankujące), która może wydłużyć czas funkcjonowania lotniska. W 2013 r. oddano do użytku niewielki terminal pasażerski.

Dodaj opinię

Ocena ogólna:        

Dla dwojga:        

Dla dzieci:        

Dla dorosłych:        

Dla seniorów:        

Komentarze (0)

Dodaj komentarz